Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.
Návrh testovacího stavu pro vývoj ozubení pro automobilové aplikace
Běloušek, Ondřej ; Řehák, Kamil (oponent) ; Czakó, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu měřicího stavu sloužícího k posouzení vibro-akustických projevů ozubených kol automobilové převodovky. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se principu vzniku vibrací při záběru ozubení se zaměřením na chybu převodu jako důležitého ukazatele. Následuje popis experimentálního přístupu pro zjištění tohoto parametru a zhodnocení využívaných koncepcí pro jeho měření. Na základě rešerše byl vypracován vlastní koncepční návrh uzavřené smyčky toku krouticího momentu, který umožňuje měřit statickou chybu převodu ozubeného páru kol o různých velikostech a při nerovnoběžnosti hřídelí pro definovaný provozní rozsah otáček a zátěžného momentu. Představeny jsou vývojové fáze měřicího stolu, který je stěžejní komponentou nesoucí jednotlivé prvky měřicí smyčky, a které byly podrobeny modálním analýzám v programu ANSYS Workbench. Součástí návrhu je popis zásadních komponent umožňujících měření a deformačně-napěťová analýza předpínacího mechanismu. Zahrnuto je rovněž posouzení bezpečnosti kritických míst vybrané hřídele, u které je porovnán analytický přístup s numerickým MKP výpočtem.
Konstrukční návrh zkušebního stavu s uzavřenou smyčkou toku momentu pro experimentální ověření parametrů převodových ústrojí
Otipka, Václav ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu měřícího stavu pro experimentální stanovení NVH parametrů převodových ústrojí. Rozebrány jsou nejprve obecné poznatky z oblasti měření vibro akustiky. Následuje zhodnocení nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvozování reálných zátěžných stavů na měřených převodovkách. Podrobněji je zde mimo jiné rozebrán uzavřený silový okruh. V práci jsou dále postupně popisovány dva hlavní konstrukční celky složené z propojovacího členu a zkušební stolice. Oba zmíněné celky byly během návrhu optimalizovány především z pohledu jejich modálních vlastností, a to s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. Zahrnuty jsou zde taktéž pevnostní výpočty. Ty byly provedeny s využitím jak numerických, tak analytických výpočetních přístupů. Nepostradatelným výsledkem konstrukční práce je zpracování kompletní výkresové dokumentace, která je přílohou práce. V neposlední řadě je třeba uvést, že bylo provedeno a následně vyhodnoceno experimentální ověření vibrací a hluku na fyzicky zhotoveném propojovacím členu.
Návrh testovacího stavu pro vývoj ozubení pro automobilové aplikace
Běloušek, Ondřej ; Řehák, Kamil (oponent) ; Czakó, Alexander (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu měřicího stavu sloužícího k posouzení vibro-akustických projevů ozubených kol automobilové převodovky. V teoretické části jsou shrnuty poznatky týkající se principu vzniku vibrací při záběru ozubení se zaměřením na chybu převodu jako důležitého ukazatele. Následuje popis experimentálního přístupu pro zjištění tohoto parametru a zhodnocení využívaných koncepcí pro jeho měření. Na základě rešerše byl vypracován vlastní koncepční návrh uzavřené smyčky toku krouticího momentu, který umožňuje měřit statickou chybu převodu ozubeného páru kol o různých velikostech a při nerovnoběžnosti hřídelí pro definovaný provozní rozsah otáček a zátěžného momentu. Představeny jsou vývojové fáze měřicího stolu, který je stěžejní komponentou nesoucí jednotlivé prvky měřicí smyčky, a které byly podrobeny modálním analýzám v programu ANSYS Workbench. Součástí návrhu je popis zásadních komponent umožňujících měření a deformačně-napěťová analýza předpínacího mechanismu. Zahrnuto je rovněž posouzení bezpečnosti kritických míst vybrané hřídele, u které je porovnán analytický přístup s numerickým MKP výpočtem.
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.
Konstrukční návrh zkušebního stavu s uzavřenou smyčkou toku momentu pro experimentální ověření parametrů převodových ústrojí
Otipka, Václav ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu měřícího stavu pro experimentální stanovení NVH parametrů převodových ústrojí. Rozebrány jsou nejprve obecné poznatky z oblasti měření vibro akustiky. Následuje zhodnocení nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvozování reálných zátěžných stavů na měřených převodovkách. Podrobněji je zde mimo jiné rozebrán uzavřený silový okruh. V práci jsou dále postupně popisovány dva hlavní konstrukční celky složené z propojovacího členu a zkušební stolice. Oba zmíněné celky byly během návrhu optimalizovány především z pohledu jejich modálních vlastností, a to s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. Zahrnuty jsou zde taktéž pevnostní výpočty. Ty byly provedeny s využitím jak numerických, tak analytických výpočetních přístupů. Nepostradatelným výsledkem konstrukční práce je zpracování kompletní výkresové dokumentace, která je přílohou práce. V neposlední řadě je třeba uvést, že bylo provedeno a následně vyhodnoceno experimentální ověření vibrací a hluku na fyzicky zhotoveném propojovacím členu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.